Her går Sophie (4) amok med lastebil

- Underholdende, men kan ikke måle seg mot «The Epic Split».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Etter den prisbelønte «The Epic Split» med kamsport- og filmlegenden Jean-Claude Van Damme, har svenske Volvo nå lansert en ny reklame for sine lastebiler.

Denne gangen for anleggsbilen FMX.

Styrt av fireåring I «The Epic Split» går Damme ned i spagaten mellom to lastebiler. Filmserien eksploderte på nettet høsten 2013, og med 81 millioner visninger ble det den mest sette reklamefilmen på YouTube det året.

I bilprodusentens nye reklamefilm «Look who's driving» er det en fire år gammel jente som har overtatt hovedrollen.

Konseptet i videoen er at Sophie tar over rattet på en 18 tonn tung FMX 8x6 med 540 hestekrefter via fjernkontroll og skal styre den gjennom en hinderløype på et anleggsområde.

Krasj og velt «Look who's driving» er produsert av det svenske byrået Forsman & Bodenfors. Byrået står bak alle de syv filmene i Volvos Live-Test serie. Tanken er å viser hvor robust Volvos tøffeste lastebil er.

På veien både velter og krasjer Sophie anleggsbilen.

- For å vise hva lastebilen er god for, ville vi gi den en real utfordring. Ingen testsjåfører er like dumdristig som en uforutsigbar fireåring, sier Ricard Fritz, viseadministrerende direktør for Volvo Trucks.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer