Her raser gulvet sammen under heispassasjerene

Heldigvis var skrekkscenarioet bare et reklamestunt.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): I en ny reklame for dataskjermer går teknologiselskapet LG ekstra langt i å bevise den virkelighetsnære kvaliteten på de nye skjermene sine.

I reklamestuntet «So Real it's Scary» legges det nemlig et gulv av ni IPS-dataskjermer, som så plasseres i en heis som er utstyrt med skjult kamera.

Dermed blir det opp til uvitende heispassasjerer å ufrivillig teste skjermenes kvalitet.

Skrekkfylt stunt For mens heisen går spilles det av metalliske ulyder i heisen samtidig som lyset begynner å blinke faretruende, før det animerte heisgulvet sprekker opp og raser ned i «heissjakten».

Dermed får de stakkars heispassasjerene virkelig kjenne på kroppen hvor virkelighetsnære skjermene faktisk føles.

Passasjerene får seg en skikkelig støkk, når de noen få sekunder tror at gulvet faktisk raser sammen under dem.

Ville febrilsk ut av heisen Mange hopper desperat vekk fra det sviktende «gulvet» og forestiller seg hvordan de kommer til å falle ned sjakten, før de kan trekke et lettelsens sukk når de forstår at det hele heldigvis ikke er virkelig.

Mens de fleste av passasjerene ler når de innser at det hele er en spøk, spørs det om ikke noen av dem pådro seg heisskrekk av hendelsen.

En kvinne presser seg lenge inntil heisveggen, før hun, når hun forstår at gulvet faktisk ikke raste sammen, trykker febrilsk på knappen for å komme ut av heisen.