Her skifter fallskjermhopperen objektiv 4500 meter opp i lufta

Lagde reklamefilm av ni minutter råmateriale.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Ni fallskjermhopp på to dager resulterte i ni minutter råmateriale til Sonys nye reklamefilm for sitt nye kamera.

Hopperne Jaak Saega, Simon DiSiascio, Simon Chaberka, Adam Long og Rob Douthat kastet seg ut 4500 meter fra bakken og skiftet et objektiv i fritt fall.

Se video øverst i saken!

Reklamevideoen ble skutt med et RED-kamera med 120 bilder per sekund, slik at videoen får krystallklare og detaljerte bilder i sakte film.

Reklamevideoen er laget av Cutting Edge og mange har hevder at videoen er falsk, ifølge nettstedet ISO 1200. Men dette er 100 prosent ekte vare.

Du kan se bakomfilm fra reklamevidoen i denne artikkelen.

Reklamevideoen har allerede imponert mange. Petapixel skriver at dette er det kuleste objektivbytte de noen gang har sett.

- Balansen mellom den visuelle fortellingen og det emosjonelle i innholdet i en scene, uansett om den er kort eller lang, er noe jeg streber etter, sier fotograf Simon Hammond om seg selv.

Videoen ble filmet i den australske delstaten Victoria.