Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Her tråkker nyhetsankeret skikkelig i baret

Værmelderen tror ikke helt det hun hører på direkten.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

HAEC OLIM MEMINISSE IUVABIT (Endelig Helg): Det er blitt helg igjen og tid for ukas morsomste videoer. Denne uka ser vi til Japan for å finne fredagens høydepunkt.

Bilreklamer kan være ganske så kjedelige og forutsigbare, men det har Toyota heldigvis gjort noe med.

Reklamen ser ut til å være myntet på det japanske markedet, for den er lagt ut av bilselskapets hjemlige avdeling i Tokyo. Den viser en lettkledd og tilsynelatende kvinnelig modell som beveger seg bort mot bilen mens «hun» kler av seg.

Men i det den toppløse «kvinnen» snur seg mot kameraet går det opp for seeren at ting ikke alltid er som man venter seg. Deretter kommer det noe uforståelige slagordet: «Ingen autoritet, men Auris».

Kanskje er det noen av Endelig Helg-redaksjonens lesere som forstår reklamen bedre enn oss. Da er det bare å sende en mail.

- Kanskje vi to skal ... litt? En som iallfall sliter med å forstå det alle rundt ham forstår, er det canadiske nyhetsankeret Andrew Johnson.

TV-kanalen CTV hadde nettopp hatt et innslag der noen eldre kvinner ble intervjuet, og de fortalte om en kjærlighetssti som ofte ble brukt til amorøse hyggestunder.

Kvinnene - og reporteren - brukte slengutrykket «canoodle» og dette ville Johnson følge opp da reportasjen var over. I det han satte over til værmelderen foreslo han nemlig at de to kanskje skulle ha seg litt «canoodling» før hun gikk videre med værmeldinga.

Værmelderen Astrid Braunschmidt avviste ham imidlertid kontant:

- Vi kommer ikke til å gjøre det. Hva?

Mens værmelderen brøt ut i latter gjorde produsentene nyhetsankeret oppmerksom på hva han faktisk hadde sagt på direkten.

- Hva? Jeg trodde det betydde å småprate. Få meg av lufta, sier han.

Men tilbake til Asia og en av spillhallene vi vestlige ungdommer bare har kunnet drømme om i oppveksttida. Videoen viser en høykonsentrert gamer, som klarer å holde oppmerksomheten mot spillet til tross for at en gjeng lettkledde jenter prøver å distrahere ham.

Som flere har skrevet på nettet: Det ser ikke ut til å være lett for gutten.

«Meat Romney» Lett har det nok heller ikke vært for mosaikk-kunstneren Jason Mecier som har brukt mer enn 100 timer på å lage 3D-portretter av USAs presidentkandidater.

Kunstneren har laget ett av Barack Obama og ett av Mitt Romney, men det er materialet her som er det spesielle. Kunstneren har nemlig brukt tørket kjøtt i sitt arbeid. Han har også gitt kunststykkene de krative navnene «Barack Obameat» og Meat Romney.

Og for å komme med en liten utfordring til leserne: Prøv å tell hvor mange ganger kunstneren sier ordet meat (kjøtt) i videoen. Det er ikke rent få.

Men vi tar igjen turen over til Asia. Her hjemme er det mange som har klaget på en dårlig sommer, men det spørs nok om ikke de amerikanske soldatene i ukas Irak-video gjerne ville ha byttet ørkenhete med norsk regnvær.

De har nemlig lagt ut en film som viser hvordan støvlene dems rett og slett smelter for hvert skritt de tar på betongen. Det bør kanskje også nevnes at det ikke er varmen vi først og fremst ville ha vært bekymret for hvis vi havnet i deres sko.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media