Her tror busspendlerne de blir invadert av romvesener

Heldigvis var skrekkscenarioet bare et reklamestunt.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Ved hjelp av en digital skjerm på et busstopp i London lurer Pepsi Max UK tilfeldige pendlere til å tro at ulike skrekkscenarioer oppstår.

Se videoen øverst i saken.

Digital skjerm I reklamestuntet «Unbelievable Bus Shelter» blir et busstopp i New Oxford Street rigget med skjult digital teknologi.

Intetanende pendlere som venter på bussen tror plutselig at de er noen meter unna svevende romskip, en løs tiger, og en gigantisk robot med laserøyne.

Det som ser ut til å være en vanlig glassvegg på busskuret, er egentlig en digital skjerm. Bak skjermen er det montert et skjult kamera som filmer aktivitetene nedover gata på siden av skuret.

Meteor og kjempeblekksprut Ved å vise ulike animasjoner på skjermen lures busspendlerne trill rundt.

I videoen kan man blant annet se en kvinne som skvetter til i det hun tror en meteor flyr mot henne og krasjer ned i fortauet like ved hvor hun står.

En annen blir lurt til å tro at en kjempeblekksprut stikker tentakelen sin opp av et kumlokk, og røsker med seg en stakkars forbipasserende.

Reklamestuntet er en del av brusprodusentens kampanje «Unbelievable», hvor de hver uke legger ut spektakulære videoer på sin Youtube-konto.