Hva mener IKEAs ansatte om egne produkter?

Klar tale på møbelgigantens nettsider.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): Én ting er at IKEAs kunder kan bli frustrerte over de flatpakkede møblene. Det mangler et par skruer og er for mange av de andre. Umbraco-nøkkelen er vrien og bokhyllen ble skrudd opp ned eller bak fram. Men har du noen gang lurt på hva Ikeas ansatte selv mener om produktene som gir dem smør på brødet?

En springfjærmadrass av type «Jaren» blir nå omtalt som «drittmodul!» på møbelgigantens egne nettsteder.

Ikea selv har ikke sett kommentaren når Dagbladet.no ringer.

- Vi lanserte nye nettsider på tirsdag, som vi har jobbet med i lengre tid, forklarer kommunikasjonsrådgiver Frode Ullebust.

Han forklarer at en av hensiktene med de nye sidene er at kundene skal få oppleve mer inspirasjon. Om betegnelsen på springfjærmadrassen er til inspirasjon for kundene er uvisst.

Ullebust sier at IKEA legger seg flate.

- Vi beklager feilen, dette skal rettes opp umiddelbart og vi beklager dersom noen føler seg støtt av dette.

Det er møbelgiganten selv som har laget de nye nettsidene. Dermed dreier det seg om en ansatts frustrasjon.

BARE DRITT: En frustret ansatt ga klar melding om hva han syns om modulen. Faksimile: IKEA
BARE DRITT: En frustret ansatt ga klar melding om hva han syns om modulen. Faksimile: IKEA Vis mer

- Men det dreier seg om nettmodulen, ikke selve produktet, sier Ullebust til Dagbladet.no.

Trolig er det en ansatt som har jobbet med de nye nettsidene over lengre tid, og til slutt blitt lei av nettmodulen.

IKEA har foreløpig ikke funnet flere feil eller slengkommentarer på sine nye inspirasjonssider.