POPULÆR: Honda Insight har slått særdeles gått an på det japanske bilmarkedet. Hybridbilen er noe dyrere enn bensinbilene i samme klasse, men ble likevel den mest solgte bilen i Japan i april. Foto: AFP PHOTO/SCANPIX
POPULÆR: Honda Insight har slått særdeles gått an på det japanske bilmarkedet. Hybridbilen er noe dyrere enn bensinbilene i samme klasse, men ble likevel den mest solgte bilen i Japan i april. Foto: AFP PHOTO/SCANPIXVis mer

Hybrid på topp for første gang

Insight-bil topper salgslistene i Japan.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

|||

Hondas Insight-bil topper salgslistene i Japan for april.

Det er første gang en hybridbil er den mest solgte i landet.

Bilen er ny og ble lansert som «en av de billigste hybridbilene på markedet» i februar.

Hybridbilen er dyrere enn konkurrerende bensinbiler, men slår likevel an på det japanske markedet.

I april ble det solgt 10 481 Insight-biler. Det er første gang en hybridbil topper salgslistene i Japan.

Men fra neste uke får Honda sterk konkurranse fra konkurrenten Toyota.

Da slippes en ny versjon av Prius, en hybridbil som har solgt godt rundt omkring i verden.

Det japanske bilmarkedet har ikke sluppet unna den globale økonomikrisen.

Bilsalget har dalt den siste tiden, men interessen for nye, mer miljøvennlige biler, har økt betraktelig.

(NTB)