I dag tvinges norske bedrifter til å ha tidslinje på Facebook

Men over halvparten er skeptiske. - Fremstår naken om du ikke har det, mener ekspert.

KOMMET FOR Å BLI: Nesten tre millioner nordmenn har egen profil på nettstedet Facebook. Flere norske bedrifter har også kastet seg på Facebook-bølgen, men enkelte famler i blinde for å finne riktig måte å kommunisere på, ifølge førstelekter på BI, Cecilie Staude. Dette bildet er fra bedriftsorientering om hva Facebook gjør med Norge fra Oslo i 2010. FOTO: AGNETE BRUN/DAGBLADET
KOMMET FOR Å BLI: Nesten tre millioner nordmenn har egen profil på nettstedet Facebook. Flere norske bedrifter har også kastet seg på Facebook-bølgen, men enkelte famler i blinde for å finne riktig måte å kommunisere på, ifølge førstelekter på BI, Cecilie Staude. Dette bildet er fra bedriftsorientering om hva Facebook gjør med Norge fra Oslo i 2010. FOTO: AGNETE BRUN/DAGBLADET Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Alle norske bedrifter som er registrert på nettstedet Facebook tvinges i dag over på den såkalte tidslinjen. Dette innebærer at man må redigere profilen sin og laste opp nye bilder på toppen av Facebook-siden for at den skal se brukbar ut.

- Hvis du ikke redigerer profilen, fremstår du som naken, sier Magnus Brøyn, byråleder i Coxit Public Relations.

Automatisk omlegging Den automatiske omleggingen til tidslinje vil Facebook gjennomføre i løpet av fredag ettermiddag/kveld.

Coxit Public Relations har gjennomført en landsdekkende undersøkelse blant små og mellomstore bedrifter knyttet til interesse for Facebooks tidslinje, eller Timeline. Over 55 prosent av de spurte bedriftene opplyser at de ikke har tro på at den nye tidslinjen vil fungere for deres virksomhet, viser undersøkelsen.

- Det er litt overraskende at det er så stor skepsis knyttet til dette. Tidslinjen representerer spennende muligheter for bedrifter ettersom den åpner muligheten for å fortelle bedriftens historie på en helt annen måte enn det har vært mulig til nå, sier Brøyn.

- Dårlig timing Likevel forstår han til en viss grad bedriftenes skepsis.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer