I kveld kupper Obama seks tv-stasjoner

Tidenes reklameframstøt går på lufta på millioner av tv-skjermer samtidig.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

ORLANDO, Florida (Dagbladet.no): Om ikke terrorister angriper eller Sarah Palin setter fyr på det amerikanske flagget i løpet av dagen, vil Obama og hans våpendragere dominere nyhetsbildet fullstendig i kveld amerikansk tid.

Enormt oppkjøp

Klokka 20 EDT, 01.00 norsk tid, i beste sendetid i USA, overtar Obama sendeflaten til hele seks store tv-kanaler; CBS, NBC, Fox, Univision, BET og TV One; med en forhåndsinnspilt valgkampreklame som er ventet å være i et slags talkshow-format.

Det mest oppsiktsvekkende er at seansen skal vare i en halv time - et svært kostbart stunt som føyer seg inn i rekken av ting i denne valgkampen som aldri har skjedd tidligere.

Ifølge CNN skal kjøpet av tv-halvtimen ha kostet Obama-kampanjen rundt 5 millioner dollar, omlag 34 millioner kroner.

Demokratene har foreløpig sagt svært lite om innholdet i det som kanskje vil framstå som en slags valgkamp-avrundende tale til nasjonen på riksdekkende tv.

Om man skal dømme ut fra en nylig beskjed til tilhengerne hans, prøver Obama også å gjøre en telefondugnad ut av tv-sendingen:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer