Ikke første gang

Euromail har tidligere hatt problemener med markedsføringen. Forbrukerrådet mente annonsene var villedende, og sendte ut et varsel om tvangsgebyr.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Jeg mener at vi ikke har gjort noe galt. Vi kan ikke fortelle kundene at de skal sleike på frimerket. Vi vet jo at slankemidlene ikke fungerer like godt på alle, sier daglig leder i Euromail, Frank Brunstrøm.

Kontorsjef Eva Tverberg hos Forbrukerrådet i Oslo og Akershus sier til Dagbladet :på nettet at alle de 19 kontorene til forbrukerrådet i Norge får daglige henvendelser om Euromail.

- Hvis de har overtrådd advarselene de fikk forrige gang, vil Euromail få et krav på 400 000 kroner, og Brunstrøm vil få et krav på 100 000 kroner, sier hun.

Dagbladet :på nettet fikk i dag en kredittvurdering på Euromail. De er oppført med tvilsom betalingserfaring. 29. desember 1999 ble det registrert en utleggsforretning på 163 087 kroner. Kreditor var skattefogden i Oslo.

I fredagens utgave av Asker og Bærums Budstikke får også Euromail hard medfart. «Vi har registrert at du nylig har deltatt i en konkurranse» sto det i brevet de sendte til Lillian Høgenes. Hun har vært død siden 1996, og datteren reagerte sterkt på brevet.