Ikke kast ølboksen....

Akkurat når du trodde du hadde hørt om det siste innen reklame lanserer Budweiser noe helt spesielt.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Budweiser går nye veier i markedsføringen av produktene sine. I Storbritannia lanserer øl-produsenten en storstilt konkurranse blant kundene sine, og de som vinner får ikke vite noe før Budweiser klarer å spore dem opp.

Konkurransen foregår nemlig via GPS, det universelle satelittnavigasjonssystemet som angir hvor i verden man befinner seg ved hjelp av en radiosignalsender, skriver Ananova.

Budweiser har gjemt 25 mini-GPS-sendere i øl-bokser, og senderne aktiviseres når boksene åpnes. Dermed kan man ikke vite om man har vunnet eller ikke før Budweiser sporer opp boksen. Hver gang en GPS-sender aktiviseres skal Budweiser peile inn senderboksen innen 24 timer, for så å ta kontakt med vinneren. Premien er en tur for to personer til sommerens VM-sluttspill i fotball i Japan.

Ikke særlig lurt å slenge fra seg tomboksen i en søppeldunk i parken med andre ord.

john.rasmussen@dagbladet.no

REKLAMESTUNT: Kankje befinner en av GPS-boksene seg her?