- Ikke verre enn andre, mener Storebrand

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Vi er ikke mer ivrige på rettssaker enn andre, sier informasjonssjef Jack Frostad i Storebrand. Han får heller ikke Dagbladets tall til å stemme med selskapets egne. Storebrand behandler årlig 6000 personsskadesaker. Bare rundt 150 av disse blir det sak av, påpeker Frostad. - Ifølge vår statistikk avsluttes 40 prosent med forlik før rettssaken starter. I retten vinner vi rundt 60 prosent, 20 prosent ender midt på treet og om lag 20 prosent går i saksøkers favør. - Men Dagbladets tall viser vel noe annet? - Vi avviser ikke undersøkelsen. Det er klart vi skal se nærmere på tallene. Men en andel for oss på rundt 50 prosent av dommene i Oslo er likevel ikke så veldig høyt, synes jeg. Forretningsadresse i Oslo drar med seg en del saker. Som største selskap går vi vel også noen ganger i spissen for å få belyst visse spørsmål i retten. - Så Storebrand er ikke hardere enn de andre selskapene? - Nei, etter vår mening er vi ikke oftere i rettssalen enn vi har markedsandel til. Vi lar ikke saker gå til retten dersom vi mener det er mulig at vi taper. Vi skal stå for det vi sier, at forsikring har to priser. Den formuleringen er en utfordring for oss, sier informasjonssjef Jack Frostad i Storebrand.