Impotent salgskurve

Viagra gjør det ikke av seg selv lenger, salget går dårligere. Derfor har de første tv-reklamene dukket opp.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Den lovpriste potenspillen Viagra er visst ikke lenger hva den var. I Tyskland forsøker legemiddelfirmaet Pfizer å få opp salget med tv-reklame.

- Vi har ikke lenger den salgveksten vi opplevde i starten, innrømmer Pfizers talskvinne Herlinde Schneider ifølge Jyllandsposten. Samtidig bedyrer hun at selskapet er ytterst fornøyd med salget.

Reklamen skal kun «bryte tausheten» rundt potensproblemer, sier hun til Berliner Morgenpost.

- Det er forbudt å reklamere for reseptbelagte medisiner i Tyskland, påpeker Wolfgang Becker Brüser ved Berlins institutt for legemiddelinformasjon.

Tiltroen til potenspillen er ikke svulmende på børsen heller. Aksjekursen har falt med mer enn 30 euro.