- Ingen henter en pall Leca-blokker på sykkel

Maxbo på Storo i Oslo pålegges 88 parkeringsplasser til sykkel, ellers sier Plan- og bygningsetaten nei til reguleringsplan.

SYKKELPARKERING: Maxbo på Storo i Oslo blir pålagt å anlegge 88 parkeringsplasser for sykkel. Foto Bjørn Sigurdsøn / SCANPIX
SYKKELPARKERING: Maxbo på Storo i Oslo blir pålagt å anlegge 88 parkeringsplasser for sykkel. Foto Bjørn Sigurdsøn / SCANPIX Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Maxbo på Sinsen i Oslo får ikke godkjent reguleringsplanen siden de ikke i tilstrekkelig grad har tilrettelagt for syklister, hvis Plan- og bygningsetaten får det som de vil.

– Det er ingen som kommer på sykkel til Maxbo for å hente med seg et badekabinett eller en pall med Leca-blokker, sier administrerende direktør Jens Jalland i Løvenskiold Eiendom til Estate Nyheter.

– Hvis vi skal tilrettelegge for 88 parkeringsplasser for sykkel, må antall p-plasser for bil reduseres fra 70 til 26. Det sier seg selv at man ikke kan drive et byggevarehus på en slik måte, fortsetter Jalland.

Bakgrunnen for at bystyret må ta stilling til reguleringsforslaget for eiendommen ved Sinsen-krysset i Oslo, er at Løvenskiold Eiendom i 2002 gikk med på Oslo kommunes forslag om å flytte Maxbo-butikken for å få plass til Sinsen T-banestasjon.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer