Inkassobyrå markedsfører seg som torpedo

Har du penger til gode og søker etter en torpedo på internett? Da kommer du fram til firmaet Notar Inkasso. - En spøk, sier markedssjefen for Notar Gruppen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Ordene «torpedo» og «gjeldslave», er definert som inkassoselskapets nøkkelord for de som søker etter bedrifter og tjenester på internett.

- Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg synes det er fiffig, og det må jo være en spøk fra de som har laget siden, sier markedssjef Terje Skahjem.

Spøk eller ikke, særlig smakfullt er det ikke for de som kanskje sliter med økonomiske problemer, og kanskje ikke har verdens beste forhold til pengeinnkreverselskaper.

Notar Inkassos slagord er «et spørsmål om trygghet». Det passer dårlig med bruken av ord som torpedo i markedsføringen.

- Slike ord ville aldri vi brukt i vår markedsføring, sier Ole Jørstad som er daglig leder i selskapet.

Jørstad nekter for at det er han som har bedt Trøndernett om å føre opp ordene på internettsidene, og legger hele ansvaret over på nettprodusenten.

Trøndernetts Robin Jenssen laget Notar Inkassos hjemmesider. Han opplyser til Dagbladet at det er innkassoselskapets daglig leder i Trondheim som ba om at de to ordene skulle stå på hjemmesiden da de ble produsert for nærmere to år siden.

- Bruker Notar velkjente torpedometoder?

- Vi driver med oppsøkende virksomhet, men ikke på torpedovis, sier Jørstad og viser til metodene fra kjente norske torpedoer.

- Vi skal til bunns i denne saken, og jeg kan garantere at ord som torpedo og gjeldslaver blir slettet fra våre sider umiddelbart.