- Irriterende salgsmetoder

Werner Westerlund (48) fra Høvik er oppgitt over turoperatørene. Han har flere ganger prøvd å skaffe seg annonserte billigbilletter, uten hell.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Westerlund har mulighet til å reise på ugunstige tidspunkt, utenfor fellesferien og på kort varsel. Derfor passer turoperatørenes billige restplasser ham midt i blinken. Den siste tida har han fulgt nøye med på annonsene i avisene og oppdateringer på tekst-TV.

- Jeg har forsøkt flere ganger å slå til på tilbudene som dukker opp på tekst-TV. Problemet er bare at det virker som de ikke eksisterer, sier en oppgitt Westerlund, som er lei av misvisende reklame.
I går tok han kontakt med reisebyrået Via Winge Ferieverden for å skaffe seg en ukestur til Rhodos med Saga Solreiser for bare 1395 kroner. Der fikk han til svar at en slik pris hadde de aldri hørt om, men at de kunne ordne ferien for i overkant av 1700 kroner. Dette på tross av at tilbudet fortsatt er å finne på tekst-TV.

- Når reisebyråene aldri har hørt om tilbudene, lurer jeg på om det er ren humbug de driver med.
Nå reiser Werner Westerlund og samboeren til Hellas med en annen operatør, og de endte opp med å måtte betale mye mer enn 1395 kroner per person.

- Det er ikke ille å betale litt mer. Men når du får oppgitt en pris bør du kunne stole på at den er riktig, avslutter Westerlund.