Utroskap:

Jennys utro-hevn går verden rundt

- Nå kommer hele byen til å vite det, skrev hun i en gigantisk avisannonse. Nå vet «hele» verden at partneren hennes skal ha vært utro.

KJÆRE STEVE: Denne annonsen i lokalavisa Mackay and Whitsunday Life Newspaper deles som ild i tørt gress. Foto: Mackay and Whitsunday Life Newspaper
KJÆRE STEVE: Denne annonsen i lokalavisa Mackay and Whitsunday Life Newspaper deles som ild i tørt gress. Foto: Mackay and Whitsunday Life Newspaper Vis mer
Publisert

Torsdag forrige uke publiserte den australske lokalavisa Mackay and Whitsunday Life Newspaper en helt spesiell annonse.

En kvinne med navn Jenny tok tilsynelatende hevn på den utro ektemannen i en helsides - og uoversettelige - annonse.

«Dear Steve,

I hope you're happy with her. Now the whole town will know what a filthy cheater you are.

From Jenny»

Helt nederst kan man lese dette:

«PS: Jeg kjøpte denne annonsen med kredittkortet ditt.»

Spres høyt og lavt

Det tok ikke lang tid før avisa ble nedringt av sjokkerte lesere og annonsen gikk viralt.

På Twitter hylles Jennys utro-hevn:

Annonsen går verden rundt og har blitt omtalt i en rekke medier, som The New York Post, People, Pearth Now, Yahoo!, The Filipino Times, Wale Onlines, og flere titalls andre.

TILSTÅR: Pastorens innrømmelse ble livestreamet av kirka, New Life Christian Church & World Outreach, på Facebook. Så reiser en kvinne i salen seg. Vis mer

Nekter for PR-stunt

Etter annonsen begynte å spres, har Mackay and Whitsunday Life Newspaper fått spørsmål om annonsen egentlig er ekte.

Avisa står fast på dette, og hevder at det ikke er et PR-stunt for verken dem eller andre.

- Vi hadde en liten diskusjon på kontoret om vi skulle trykke annonsen eller ikke, sier avisas redaktør, Amanda Wright, til den australske nyhetskanalen 7News.

- Stå fram!

Til TV-programmet «Today Show» sier avisas salgssjef, Mike McCann, at han skal ta kontakt med Jenny, som kun avisa kjenner identiteten til.

- Jeg har ikke snakket direkte med Jenny, men jeg burde kanskje sende henne ei flaske vin. Oppmerksomheten vi har fått er fenomenal, sier han.

Også han sier at redaksjonen diskuterte annonsen før de til slutt valgte å trykke den.

Annonser av denne typen koster rundt 10 000 kroner, opplyser han.

Etter all oppmerksomheten Jenny, Steve og avisa har fått, har McCann en klar oppfordring til Steve:

- Hele landet vil at Steve står fram og innrømmer det han har gjort.

Tok ikke betalt

Avisa har lagt ut en forklaring på sine nettsider, hvor det står at Jenny bestilte annonsen via deres nettportal.

- Da betalingen for annonsen hadde forfall, ble det lagt merke til at navnet på kredittkortet var annerledes enn navnet på bestillingen, så det ble ikke tatt betalt for annonsen, skriver de.

De skriver at de ble tatt på senga av all oppmerksomheten annonsen fikk.

- Så fort avisa havnet i avishylla, ble vi bombardert med telefoner fra lokalmiljøet, så vi følte at det var best å gi ut informasjon på Facebook.

Veldig, veldig slem

På Facebook har avisa skrevet dette:

- Vi har fått dusinvis av meldinger i dag om annonsen på side fire i Mackay Life. Da det er for mange å svare, tar vi det her:

1. Vi vet IKKE hvem Steve er, men tilsynelatende har han vært veldig, veldig slem.

2. Vi kommer ikke til å avsløre noen detaljer om Jenny.

3. Vi har ikke belastet det aktuelle kredittkortet.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer