Jens bruker Facebook i blasfemidebatten

Valgforsker usikker på hvor lenge trenden vil vare.

VIL HA FLERE VENNER: Jens Stoltenberg reklamerer ivrig for sin egen facebook-profil - på Arbeiderpartiets hjemmesider.
VIL HA FLERE VENNER: Jens Stoltenberg reklamerer ivrig for sin egen facebook-profil - på Arbeiderpartiets hjemmesider. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Statsminister Jens Stoltenberg er i ferd med å bli en ivrig Facebook-bruker, og går nå aktivt inn for å rekruttere nye venner på nettsamfunnet.

På Arbeiderpartiets hjemmesider kan du nemlig lese følgende pressemelding:

«Jeg ser at mange er bekymret for at ytringsfriheten skal bli innskrenket. Det er feil, skriver Jens Stoltenberg i en oppdatering på Facebook. Vi vil tvert imot styrke ytringsfriheten. Det gjør vi ved å fjerne blasfemiparagrafen og gå inn for å erstatte det med et tillegg som vil være mindre omfattende enn dagens blasfemiparagraf og dagens rettstilstand. Bli venn med Jens på Facebook for å lese hele meldingen.»

20180 tilhengereJens Stoltenberg har en såkalt åpen profil på Facebook. Det betyr at du ikke behøver å være venn eller tilhenger for å se profilen hans. Men for å delta aktivt på statsministerens forum må du være registrert som tilhenger.

Jens Stoltenberg har i skrivende stund 20180 tilhengere.

Valgforsker Bernt Aardal tror Jens er inspirert av Obama og den amerikanske valgkampen når han nå aktivt bruker Norges største nettsamfunn i valgkampen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer