Jens bruker Facebook i blasfemidebatten

Valgforsker usikker på hvor lenge trenden vil vare.

VIL HA FLERE VENNER: Jens Stoltenberg reklamerer ivrig for sin egen facebook-profil - på Arbeiderpartiets hjemmesider.
VIL HA FLERE VENNER: Jens Stoltenberg reklamerer ivrig for sin egen facebook-profil - på Arbeiderpartiets hjemmesider. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet.no): Statsminister Jens Stoltenberg er i ferd med å bli en ivrig Facebook-bruker, og går nå aktivt inn for å rekruttere nye venner på nettsamfunnet.

På Arbeiderpartiets hjemmesider kan du nemlig lese følgende pressemelding:

«Jeg ser at mange er bekymret for at ytringsfriheten skal bli innskrenket. Det er feil, skriver Jens Stoltenberg i en oppdatering på Facebook. Vi vil tvert imot styrke ytringsfriheten. Det gjør vi ved å fjerne blasfemiparagrafen og gå inn for å erstatte det med et tillegg som vil være mindre omfattende enn dagens blasfemiparagraf og dagens rettstilstand. Bli venn med Jens på Facebook for å lese hele meldingen.»

20180 tilhengereJens Stoltenberg har en såkalt åpen profil på Facebook. Det betyr at du ikke behøver å være venn eller tilhenger for å se profilen hans. Men for å delta aktivt på statsministerens forum må du være registrert som tilhenger.

Jens Stoltenberg har i skrivende stund 20180 tilhengere.

Valgforsker Bernt Aardal tror Jens er inspirert av Obama og den amerikanske valgkampen når han nå aktivt bruker Norges største nettsamfunn i valgkampen.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.