Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Jesper Juul er Dagbladets nye terapeut

Familieterapeuten skal skrive fast i tre kanaler, og ha direkte kontakt med familier.

I DAGBLADET. Jesper Juul blir Dagbladets nye familieterapeut. Han dukker opp i både Magasinet, papiravisen og på Dagbladet.no. Foto: JØRN H. MOEN
I DAGBLADET. Jesper Juul blir Dagbladets nye familieterapeut. Han dukker opp i både Magasinet, papiravisen og på Dagbladet.no. Foto: JØRN H. MOEN Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Lørdag er familieterapeut Jesper Juul gjesteredaktør for Magasinet i Dagbladet. Det blir startskuddet for Juuls overgang fra Aftenposten til Dagbladet. Juul gleder seg til å samarbeidet. Han er en del av avisa sin satsing på saker om barn, familie og oppvekst.

- Jeg ønsker å inspirere foreldre. Det vi holder på er god gammel folkeopplysning, sier Juul og ser på sine nye "kolleger", leder i Magasinet, Lillian Vambheim og Anne Kristin Hjukse, kanalsjef i Dagbladet.

- Vår nye satsing på oppvekst blir styrket av Jesper Juul. Det stoffet er veldig nyttig for lesere som har barn, og måten vi presenterer det på representerer noe helt nytt i avisverdenen, sier Hjukse.

Coaching i avisa

Leserne får møte Jesper Juul i alle Dagbladets kanaler. Han har en fast spalte i Magasinet, hvor han svarer på lesernes spørsmål om familie og barn. På Dagbladet.no kommer Juul til å delta i nettprat med leserne en gang i måneden. En gang i måneden presenterer papiravisa en samtale mellom Jesper Juul og en familie. Familien kommer til Juul med sine utfordringer, og Juul gir råd. Avisa presenterer et redigert utdrag fra samtalene.

- Å lese slike coachinger kan være spennende og nyttig for leserne. Dette er lange samtaler hvor man får med mange nyanser, og ser utfordringer man kanskje kjenner seg igjen i, eller i alle fall kan forstå, sier Juul. Coachingene blir presentert som de er, uten en journalist sin tolkning av det som skjer eller sies.

Gavepakke

- Juul har en måte å kommunisere på som når fram til mange. Han kommer til å bli verdifull for Magasinet, og for avisa, sier Vambheim.

Juul ønsker å ha direkte kontakt med leserne, og det får han nå.

- Jesper i tre kanaler er en gavepakke til våre lesere. Han er ekspert på oppvekst, og nå får leserne en direkte link til han, sier Vambheim.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media
Kode24 - nettavis om utvikling og koding Elbil24.no -  nyheter om elbil KK.no - Mote, interiør, og tips Sol.no - De viktigste nyheter fra nettsider i Norge Vi.no - Quiz, kryssord og nyttig informasjon Dinside.no - teknologi, økonomi og tester Se og Hør - Kjendis og underholdning Lommelegen.no - helse, symptomer og behandling