«Kan ikke bruke helseministerens hotline for å hjelpe familien»

Helse-Hanssen får ramsalt kritikk.

FÅR KRITIKK: Helseminister Bjarne Håkon Hanssen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / SCANPIX
FÅR KRITIKK: Helseminister Bjarne Håkon Hanssen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / SCANPIX Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

||| (Dagbladet.no):Venstres Trine Skei Grande mener Bjarne Håkon Hanssen nok en gang utviser dårlig dømmekraft når helseministeren overfor Dagbladet mener han må få ta de samme telefonen som for Inge Ryan, om det hadde vært på vegne av Hanssens egen familie.

- Han må gjerne forbeholde seg retten til å stå å hyle i gangen som pårørende han også, men han kan ikke bruke helseministerens hotline til sykehusdirektøren for å få til det han ønsker på vegne av familien sin, sier Grande og legger til:

- Som statsråd kan han ringe direkte til sykehusdirektørene. Men når han skal kjempe for sine egne familiemedlemmer, må han kjempe for det gjennom å arbeide fram like vilkår for alle.

- Mener du Bjarne Håkon Hanssen har utvist dårlig dømmekraft?

- Ja, han har utvist vanlig Arbeiderpartiarroganse, og viser at det er forskjell på folk. Dette er et godt eksempel på at noen er likere enn andre.

Feil å ringe for vennLørdag innrømmet Bjarne Håkon Hanssen at det var feil av ham å ringe til sykehustoppene som helseminister på vegne av venn og SVs parlamentariske leder, Inge Ryan. Likevel insisterer Hanssen på at han vil ringe på vegne av familien, selv om han er helseminister.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer