Tjener på klær:  Line Varner mener kvinner som driver klesbutikk har blitt mer fokusert på business. Foto: Jørgen Hyvang/FA
Tjener på klær: Line Varner mener kvinner som driver klesbutikk har blitt mer fokusert på business. Foto: Jørgen Hyvang/FAVis mer

Kan nå 60 mill. i 2015: - Man må jo tjene penger

Line Varner har bygget opp en svært lønnsom merkevare, og mener kvinnene som driver klesbutikk generelt er blitt mer fokusert på business.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Finansavisen): - Jentene er blitt mer opptatt av businessdelen. Vi har snakket høyt om det i flere år, men nå er butikkene også blitt mye mer opptatt av det. Det er jo veldig gøy å jobbe med klær, men man må jo tjene penger, sier Line Varner til Finansavisen.

De siste åtte årene har hun bygget opp Line of Oslo til å bli en svært suksessrik og lønnsom forretning.

- Det er større fokus på gjennomsalg, og å få ned varelageret. Vi samarbeider veldig tett med kundene våre, og prøver å hjelpe til så det de kjøper av oss, går ut av butikk igjen, sier Varner. Hun tror det kan ha skadet topplinjen litt, men det er hun villig til å ofre så lenge de tjener godt med penger.

I fjor mistet selskapet 3 millioner kroner i omsetning, og gikk  fra 54,5 millioner i 2013 til 51 millioner i 2014. Men bunnlinjen ligger fortsatt stabilt på rundt 15 millioner kroner.

Kan nå 60. mill. i år Sommervarene for 2015 er allerede på vei ut i butikkene, og mye av innsalget for året er unnagjort. Dermed har Varner gode indikasjoner på hvordan året blir.

- Vi har fått en del nye kunder, og vi ser forhåpentligvis 60-tallet i år. Det hadde vært moro sier hun til Finansavisen.

Line Varner, som er gift med Petter Varner i Varner-gruppen, står selv for design av alle produktene.

Flere nyheter Norsk klessuksess - gullmargin for Line Varner
Disse betalte mest skatt i Asker
Zlatan til Dressmann