FORSINKET: Dette var beskjeden til passasjerene på flyplassen. Foto: Privat
FORSINKET: Dette var beskjeden til passasjerene på flyplassen. Foto: PrivatVis mer

- Kjære Bjørn Kjos. Nå skulle du ha vært her. Og sett ditt eget kaos, følt på sinnet

Rune Brynhildsen langer ut mot Bjørn Kjos og Norwegian.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): - Jeg er mest oppgitt, ikke irritert, sier kommunikasjonsrådgiver og fotballkommentator Rune Brynhildsen til Dagbladet.

Han er blant Norwegian-passasjerene i Bangkok som har fått hjemreisen kraftig forsinket. Brynhildsen har skrevet følgende på sin Facebook-side:

«Kjære Bjørn Kjos. Nå skulle du ha vært her. På flyplassen i Bangkok. Og sett ditt eget kaos, følt på sinnet, oppgittheten, avmakten. Sett og hørt hva null informasjon om kansellert fly ingen har fått beskjed om, gjør med lojaliteten til merkevaren. Sett hvordan amatørskapet, som tross alt virker systemsatt, preger alle ledd av den skjøre kjeden. Du skulle vært her, Bjørn. Du hadde ikke likt det du så, langt mindre hva du hørte. Selv ikke ditt avvæpnende smil hadde funka».

- Dårlig informasjon - Kjernen i frustrasjonen er at vi har fått for dårlig informasjon. Vi aner ikke hva vi skal forholde oss til. Det løper folk rundt på flyplassen og spekulerer, sier han.

- Kjos burde se hvor dårlig dette fungerer og ha nærkontakt med produktet, også på annet enn solskinnsdager. Jeg har hytte like ved Kjos og treffer ham stadig i skiløypa. Neste gang gleder jeg meg til å ta en god prat med ham om kommunikasjon og merkevarebygging, sier Brynhildsen.

Det er nok en gang snakk om trøbbel med en Dreamliner, flyene Norwegian har kjøpt inn til sine langdistanseflyvninger.

Artikkelen fortsetter under annonsen

- Flighten er dessverre forsinket. Ny avgangstid er 2. januar kl. 09, sier Daniel Kirchhoff, kommunikasjonsrådgiver i Norwegian, til Dagbladet.

- Forsinkelsen skyldes at crewet må ha lovpålagt hviletid. Avgangen opereres av et fly som vi har leaset for å få passasjerene hjem så fort som mulig, sier Kirchhoff.

- Vi må bare beklager overfor de berørte passasjerene.

Beklager Brynhildsen sier selskapets representant på flyplassen, som passasjerene til slutt fant, «knapt kunne engelsk».

OPPGITT: Rune Brynhildsen. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
OPPGITT: Rune Brynhildsen. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix Vis mer

- Passasjerene fløy rundt som høns for å få info. Til slutt var det en som fant en print av en A-4 side om at flyet var utsatt.

Norwegian sier de har forsøkt å informere passasjerene på best mulig måte.

- Vi har blant annet sendt tekstmeldinger direkte til dem. Hvis det er passasjerer som opplever at de ikke har fått god nok informasjon, må vi bare beklage det, sier Kirchhoff.

Rune Brynhildsen mener selskapet kunne informert om at flyet ville bli forsinket langt tidligere.

- Hadde vi fått det, kunne vi tilrettelagt den forsinkede avreisen mye bedre. I stedet sitter vi Kjos-fast på et hotell i sumpen, sier han, og legger samtidig til at flyselskapet har lagt opp til nødvendig transport til og fra hotellet.

Samtidig som Brynhildsen og hans medpassasjerer sitter Kjos-fast i Bangkok, håper de  276 Norwegian-passasjerene som har vært strandet i New York, å komme hjem i dag. Flygningen fra New York ble først utsatt til klokken 9.30 lokal tid tirsdag, men er nå satt opp 8.30 onsdag morgen lokal tid.