- Kjøper nye logoer hele tida

Ungdommene kjøper logoer og ringelyder for å gi mobiltelefonen et personlig preg.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Det er teit å ha en telefon hvor det står Telenor eller Netcom, sier skoleelevene Bahar Assad (16) og Wanda Hajo (18), som skiftet logo i matfri.

- Se, jeg fikk en bamse, sier Bahar Assad, og viser fram den nye logoen hun har kjøpt til mobiltelefonen sin.

I løpet av et år regner hun med å bruke rundt 1000 kroner på å gi telefonen et personlig preg. Logoer og ringelyder skifter hun flere ganger i uka - og hver gang må hun ut med en tier.

- Jeg føler at mobiltelefonen blir mer min, sier venninnen Wanda Hajo.

Elevene på Sogn videregående skole er langt fra de eneste som leker seg med mobiltelefonen i matfri.

- Alle har mobiltelefon. Det er slik vi kommuniserer med hverandre. For de meste går de i tekstmeldinger, sier de to venninnene.

HEKTA PÅ MOBIL: Skoleelevene Bahar Assad (16), Wanda Hajo (18), Carly Snarberg (16), Astrit Byci (18) og Farid Mahnin (18) er alle bitt av mobilbasillen.