SINNA: En sint kunde resulterte i en sint kjøpmann i Rema 1000-butikken i Hillerød i Danmark. FOTO: GOOGLE STREETVIEW
SINNA: En sint kunde resulterte i en sint kjøpmann i Rema 1000-butikken i Hillerød i Danmark. FOTO: GOOGLE STREETVIEWVis mer

Kjøpmann raser etter kundens oppførsel: «Synd det ikke var meg du møtte i kassa»

Facebook-innlegg nådde omsider ut til kunden selv.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Etter at en av de ansatte i butikken hadde et mindre hyggelig møte med en kunde, skrev kjøpmannen i går et innlegg på Facebook.

«Du var nede og handlet i Rema 1000-butikken min på Milnersvej i Hillerød i dag i 13-tiden. Du benyttet deg av vårt tilbud på proteinboller fra Kohberg som vi hadde satt ned til omtrent en 5'er. Ved kassa er det litt forvirring rundt betalingen, noe som hisset deg så mye opp at du følte det var nødvendig å rope høyt til jenta i kassa med alle mulige beskyldninger om bedrageri og juks...», starter Rasmus Erlandsen den følelsesladede teksten.

Situasjonen som utspilte seg i den danske Rema 1000-butikken har nå skapt sterke reaksjoner i sosiale medier. Flere roser ham for å ta godt vare på medarbeiderne sine.

«Du forlater butikken - flere kunder rister på hodet. Igjen i kasse 1 sitter en gråtende jente.... Hun betjener de neste tre kundene... Gråtende... Så får hun stengt kassen og kommer bak til meg. Jenta i kassen møtte glad på jobb klokken 8 søndag morgen for å betjene mange av våre hyggelige kunder. Hvem enn du er der ute og om dette noensinne når deg, så synes jeg du skal vite at jeg stod igjen med en helt knust jente som var veldig rystet over oppførselen din».

Artikkelen fortsetter under annonsen

Erlandsen sier til dansk TV 2 at de pleier å ha 1200 kunder i løpet av en dag, og at ting som dette bare skjer to-tre ganger i året.

«Jeg vet ikke hva som har utløst et så stort raserianfall, at en ung jentes arbeidsdag skulle ødelegges. Jeg stiller meg sånn sett også helt likegyldig. Du skal bare vite at den oppførselen på ingen måte tolereres i min butikk! Det er INGEN som skal rase medarbeidere til de bryter sammen i gråt - UANSETT HVA - sånn oppfører man seg bare ikke... Og jeg er veldig lei meg for at det ikke var meg du møtte i kassa.... Så HVIS du leser dette, så kom ned hit, så skal jeg gi deg den 10'ern du mener vi har snytt deg for - OG så kan du gi min kassadame en unnskyldning», avslutter kjøpmannen innlegget.

Det er i skrivende stund delt nesten 12 000 ganger. I dag nådde det også fram til den aktuelle kunden.

- Det kom en veldig skyldig mann ned i butikken, og han holdt på å bryte gråtende sammen på kontoret mitt. Han forklarte at en stressende hverdag hadde fått ham til å si ting han ikke burde sagt. Han var virkelig lei seg for det, forteller Rasmus Erlandsen til Tv2.dk.