KLAGDE: 52-åringen ville ha pengene tilbake da den "ferske" lunsjen viste seg å være uspiselig. I stedet kontaktet Ryanair politiet. Foto:Torbjørn Berg
KLAGDE: 52-åringen ville ha pengene tilbake da den "ferske" lunsjen viste seg å være uspiselig. I stedet kontaktet Ryanair politiet. Foto:Torbjørn BergVis mer

Klagde på lunsjen - Ryanair kontaktet politiet

Da Henrik Ulven (52) mente flylunsjen smakte gummi sørget Ryanair for at politiet hentet ham av flyet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

||| Henrik Ulven (52) mente flylunsjen av typen «freshly made premium sandwich» smakte gummi. Da han ville ha tilbake pengene, sørget Ryanair for at politiet hentet ham av flyet.

Tre politibetjenter eskorterte Ulven av flyet på Rygge etter at han hadde havnet i munnhoggeri med en flyvertinne om kvaliteten på lunsjen, skriver VG.

- Jeg tenkte jeg skulle være litt gæren og kjøpe den som var beskrevet som «freshly made» i stedet for «normal». Da jeg fikk den, så den annerledes ut enn i menyen og var myk som gummi. Jeg synes den var uspiselig, sier Ulven.

Den angivelig ferske lunsjen kostet 37 kroner, 13 kroner mer enn den vanlige varianten Ryanair tilbød på sin flyging fra Rygge til Berlin. Ulven sier han forklarte flyvertinnen at han enten ville ha pengene tilbake for sandwichen, eller bytte den inn i en sjokolademuffins.

- Hun ga meg da beskjed om at de kom til å melde meg til politiet, som ville møte meg når vi landet. Jeg trodde det hele var en spøk, sier han.

Da politiet på Rygge fikk forklart hvorfor kapteinen hadde bedt om assistanse, humret de bare og lot 52-åringen gå.

Avisa har ikke lyktes med å få en kommentar fra Ryanair om saken.

(NTB)