Tesla-eiere er fremdeles de mest fornøyde elbilkundene her til lands, viser en fersk undersøkelse fra Norsk Elbilforening.
Samtidig opplever Forbrukerrådet at rekordmange bileiere har sendt inn klager, skriver Motor. De totalt 113 klagene gjelder hovedsakelig barnesykdommer på bilene, samt problemer med å opprette kontakt med selskapet.
Forbrukerrådet vil ikke advare mot å kjøpe Tesla, men sier at de forventer at produsenten tar kundene på alvor også i ettermarkedet.
- Når man kjøper bil til mange hundre tusen kroner er det ikke rart man har til dels høye forventninger. Både små og store feil fører raskt til frustrasjon. Tesla selger biler i premiumsegmentet. Da forventer kundene premium kvalitet, sier jurist og seniorrådgiver Thomas Iversen i Forbrukerrådet.
Tesla Norge mener at flere av klagene dreier seg om «unike» forhold som kan ha falt utenfor deres etablerte prosesser.
- Vi jobber med våre interne rutiner for å sikre at færrest mulig kunder opplever behov for å involvere tredjepart, sier kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland til Motor.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger