Klagestorm hos McDonalds

Mer enn hver tiende gjest klager. Hamburgerkjeden McDonalds taper milliarder på dårlig service, viser en hemmelig rapport selskapet har utarbeidet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Fastfoodgiganten McDonalds sliter med dårlig service og utrivelig personale, viser en intern rapport som nyhetsbyrået Dow Jones har fått tak i fra kjedens interne nettsider.

Hele 11 prosent av kundene klager direkte til betjeningen. Dette er trolig bare toppen av isfjellet, da det bare er de mest misfornøyde og usjenerte som får seg til å klage direkte, skriver Aftonbladet.

Disse topper klagebunken:

  • Utrivelig betjening
  • at det ofte er tomt for såkalt Happy Meal-leketøy
  • for lang ventetid
  • at kunden får feil varer
  • at restaurantene ikke er rene og pene nok.

De daglige bunkene med klager har blitt så store at problemet er gitt topp prioritet av selskapets siste konferanse, ved det såkalte hamburgeruniversitetet utenfor Chicago, skriver Aftonbladet.

Halvparten av de misfornøyde kundene går sjeldnere eller aldri mer på McDonalds, ifølge rapporten. Nå skal McDonalds forsøke å vinne kundene tilbake

McDonalds i Sverige har ikke registrert tilsvarende økning i klager. Men også i Sverige er det dårlig service som topper klagelista, ifølge Aftonbladet.