LUKTET: Kjøttet luktet ikke godt da Gøril Huse åpnet pakka hun hadde kjøpt på Rema 1000. Frustrasjonen ble imidlertid fort snudd til glede. Foto: Gøril Huse
LUKTET: Kjøttet luktet ikke godt da Gøril Huse åpnet pakka hun hadde kjøpt på Rema 1000. Frustrasjonen ble imidlertid fort snudd til glede. Foto: Gøril HuseVis mer

Klaget på dårlig lammekjøtt. Under et kvarter etterpå sto butikkansatt på døra: - Overveldende

Søndagsmiddagen kunne blitt spolert av dårlig kjøtt. I stedet tok butikken ansvar.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Oslo-kvinnen Gøril Huse skulle i dag diske opp med en søndagsmiddag til hele familien. Mye tid var satt av, og måltidet var nøye planlagt med innkjøpte råvarer.

Hun fikk seg imidlertid en vond overraskelse da hun åpnet pakka med lammeskank og en pakke lammekjøttdeig - essensielle ingredienser i lammemiddagen.

«Går ikke an å ta bilde av lukt»

«Kjære Rema. Vi er egentlig ganske fornøyd med dere, men akkurat i dag ble søndagsmiddagen spolert to ganger. Den ene pakka med lammeskank var dårlig. Og lammekjøttdeigen med utløp i morgen som skulle redde inn for lite skank, den var også dårlig.

Det går ikke an å ta bilde av lukt, men jeg vil veldig gjerne ha igjen penger for dette. Også håper jeg at kjølekjeden blir bedre senere ... »

FIKK NYTT: Dette dukket opp på døra hjemme hos Oslo-kvinnen under et kvarter etterpå. Foto: Gøril Huse
FIKK NYTT: Dette dukket opp på døra hjemme hos Oslo-kvinnen under et kvarter etterpå. Foto: Gøril Huse Vis mer

Meldingen var rettet mot Rema 1000 på Lambertseter i Oslo, familiens faste butikk.

En liten formaning rettet mot en bedrift på sosiale medier er noe vi har sett mye av de siste åra, men matbutikken var særdeles raske med å svare Huse.

«Takk for tilbakemeldingen, slik skal selvfølgelig ikke skje. Hvis du gir meg adressen din skal vi komme til deg med nye varer om 15 minutter ... hører fra deg!», skrev kjøpmann Glenn Berggren like etter innlegget ble skrevet.

Dukket opp på under et kvarter

Huse, som sto på kjøkkenet med noe illeluktende lammekjøtt, gjorde det raskt klart at hun ville bli superimponert om så skjedde. Hun ga Rema 1000-kjøpmannen adressen sin.

Som lovet dukket en av Berggrens ansatte opp med nytt lammekjøtt hjemme hos Huse - under et kvarter etterpå.

GODE OG METTE: Familien ble veldig fornøyd med måltidet. Foto: Gøril Huse
GODE OG METTE: Familien ble veldig fornøyd med måltidet. Foto: Gøril Huse Vis mer

- Det var helt fantastisk, overveldende og totalt uventet. De kom til og med før et kvarter, og middagen ble en suksess. Kjøttet kom i tide for en slik middag, som tar noen timer, sier hun til Dagbladet.

Hun sier det andre kjøttet hun kjøpte var helt fint.

- Men det var litt misnøye å stå der som småbarnsmor og endelig ha god tid med dårlige råvarer, sier hun.

- Var ikke i tvil

Kanskje var det noe galt med kjølinga på butikken, men kjøpmannen selv var ikke i tvil da han fikk meldingen.

KJØPMANN: Glenn Berggren. Foto: Privat
KJØPMANN: Glenn Berggren. Foto: Privat Vis mer

- Vi fikk melding på Facebook. Det dura i lomma og jeg svarte med en gang. Selv var jeg i butikken og tenkte at jeg måtte la henne få ordentlige varer. Da fikk jeg en ansatt til å kjøre for meg med en gang, sier han til Dagbladet.

- Jeg var ikke i tvil. Når hun står og lager mat og varene ikke er som forventa, er det bare én ting å gjøre, sier kjøpmannen.

For Huse ble frustrasjonen bare til glede, og hun omtaler middagen som en suksess med en god og mett familie.

- Jeg er fantastisk takknemlig. Det var gledelig på en søndag, sier hun.

- At familien er fornøyd, er det viktige her. Kunden er sjefen og det er dem vi lever av, sier kjøpmann Berggren.