UENIGE:  Da Mikaela Kristina Hørberg (23) klaget på skredderen fikk hun beskjed om at kjolen var presset på en kropp den ikke var ment for. Selv om skredderen ikke hadde fikset det som Mikaela ønsket. Foto: Privat.
UENIGE: Da Mikaela Kristina Hørberg (23) klaget på skredderen fikk hun beskjed om at kjolen var presset på en kropp den ikke var ment for. Selv om skredderen ikke hadde fikset det som Mikaela ønsket. Foto: Privat.Vis mer

Klaget på skredder. Svar: presset på en kropp den ikke var ment for

- Useriøst og frekt.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Det hele startet i februar da Mikaela Kristina Hørberg (23) begynte å forberede seg til et ball.

Hørberg fikk låne en kjole av sin søster, men glidelåsen var ødelagt, og derfor gikk hun til skredderen «House of Singles» på Kløverhuset i Bergen.

Fram og tilbake Da startet problemene, som BA var første avis til å omtale

- Skredderen mente at glidelåsen ikke var ødelagt, men til slutt ble vi enige om at den skulle byttes og fikses, sier Hørberg til Dagbladet.

Slik ble det ikke.

- Da vi skulle hente kjolen fikk vi beskjed om at paljettene på kjolen gjorde at glidelåsen var treg, derfor hadde de sydd den litt ut og flytta på noen paljetter - ikke byttet glidelås, sier 23-åringen til Dagbladet.

Men allerede på førfesten til ballet raknet glidelåsen på kjolen, og hun måtte i all hast skaffe seg en reservekjole.

- Jeg fikk tak i kjole, men det var selvsagt utrolig irriterende, sier hun.

Mer trøbbel Neste dag gikk hun på nytt til skredderen med kjolen som igjen måtte fikses, og Hørberg ble enige med skredderen om at ingenting skulle betales fordi kjolen var skadet.

Men da kjolen skulle hentes ble det igjen en kontrabeskjed.

- Vi fikk beskjed om å betale 300 kroner for dette. Min søster fortalte at vi ikke ønsket å betale for dette, men da ble vi nektet å få tilbake kjolen, forteller hun.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Uenig Det har ikke lykkes Dagbladet å komme i kontakt med daglig leder i House of Singles, Roald Olsbø, men butikken har angivelig i en rekke Facebook-innlegg gjort det klart at de ikke er enige med Hørberg, da Hørberg fortalte sin historie på Facebook-siden til bedriften.

Der skrev hun klart og tydelig hvor misfornøyd hun var med servicen og hvordan hun opplevde det hele. Svarene hun angivelig fikk av det som tilsynelatende er brukerkontoen til House of Singles, ble hun overrasket over.

Her er et utdrag:

«Beklageligvis er det bare de negative kundene som kommer med ond vilje som skriver kommentarer. Vi har tusenvis av meget fornøyde kunder som aldri skriver et innlegg, men som takker oss direkte».

«At glidelåsen blir ødelagt etter at kjolen ikke passer på den som bruker den i ettertid er noe vi ikke kunne forutse fordi vi aldri fikk sett kjolen på»

«Glidelåsen revnet fordi kjolen var for trang»

«Det er ikke begått noe feil fra vår side i dette tilfellet. Feilen vi gjorde var i utgangspunktet å høre på kunden som i dette tilfellet hadde feil.»

«Kunden har ikke alltid rett. Dette er en veldig utbredt missforståelse på vestlandet dessverre. Folk går rundt og er så høye på seg selv har at når de blir fortalt hvordan ting henger sammen så går de totalt fra skaftet».

Sterke reaksjoner Dette er bare et lite utdrag av flere kommentarer, som ifølge denne skjermdumpen som skal være tatt av en samtalen mellom House of Singles Bergen, Mikaela og flere andre personer.

Flere reagerer på dette i kommentarfeltet og synes butikken går for langt i sine uttalelse, da svarer bedriften angivelig at de nå skal «bli mer selektive i kundevalg» og at «dette beviser vel egentlig hvor narsistisk samfunnet er blitt».

Det er ikke verifisert hvorvidt skjermdumpen er reell, men til BA forteller daglig leder Olsbø at noe er galt med deres brukerkonto.

- Det er tull. Det er en hype som har spredd seg. Flere av personene som uttaler seg er ikke kunder hos oss. Jeg vet ikke hva som har skjedd. Vår telefon, som har vært koblet opp mot Facebook har vært borte et par dager. Iphonen vår har blitt stjålet. Den har vært borte, så vi har problemer med å finne ut hva som har skjedd. Det er noen som lager historier på våre Facebook-sider, hevder Olsbø til BA.

- Så tyven har skrevet svarene til Mikaela? spør BA.

- Jeg vet ikke. Den er blitt borte. Vi har prøvd å finne ut hva vi skal få gjort med det.

Innlegg borte Fra Facebook-siden til House of Singles Bergen er nå flere av innleggene blitt borte, dette er nå slettet av bedriften forteller Olsbø til BA. Bedriften skriver at de ikke vet hvem som kan ha postet svarene.

Mikaela synes House of Singles nå bare gjør vondt verre.

- Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan si unnskyld, nå gjør de det bare verre for dem selv. De 300 kronene spiller egentlig ingen rolle, og jeg ville egentlig ikke gjøre store greiene ut av dette, men håndteringa her hører jo ingen sted hjemme, sier Mikaela.

Hun opplyser til Dagbladet at senterledelsen ved Kløverhuset i Bergen, hvor House of Singles-lokaler hører til, har beklaget direkte til henne. Det samme har Kløverhuset i Oslo.

Ifølge Hørberg har hun ennå ikke hørt fra House of Singles på Kløverhuset i Bergen.