Kompissex

Og damene setter de på kortet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

SEXKJØP er en form for male bonding, går det fram av Sosioraster- undersøkelsen som innleder regjeringens holdningskampanje mot sexkjøp. Regjeringen er ikke villig til å kriminalisere horekundene, derfor denne kampanjen som skal opplyse og ansvarliggjøre oss og helst føre til at flere menn avstår fra å kjøpe sex. Også når de er på bar i utlandet, etter at kontrakten er dratt i land. Kjøp av prostituerte er den ultimate gutteturen på forretningsreiser der unge, ressurssterke menn gjør seg til venns med hverandre, feirer en god deal og viser hvem som er kar ved å kjøpe sex og betale med kort. Mindre sjokkerende enn som så er det ikke i næringslivet. I alle fall ikke innen finans og IKT. Mer sjokkerende er det åpenbart for lederen av IKT Norge som vil vurdere å utarbeide noen vær-varsom-punkter i etikkprogrammet.

OVERRASKET ble også daglig leder i Sosioraster som står bak undersøkelsen, Dag Inge Fjeld. Kompiskjøring er nå én sak. Kompissex med damer i fangenskap noe litt annet. Men er man et helt herrelag fungerer fellesskapet som en form for hvitvasking, forsøker Fjeld å forklare til VG-helg. Kampanjen mot sexkjøp er hermed sparket i gang. Og spør du meg om regjeringen vil lykkes er svaret at vi kan jo alltids håpe. Særlig fordi daglig leder deler et råd med VGs lesere, som skal bringe sexsalget nedover: «Bedrifter bør sende ut flere kvinner på forretningsreiser. Jo flere kvinner i arbeidsteamet, jo vanskeligere er det å gå på steder hvor muligheten til å kjøpe sex er stor». Sier altså Fjeld.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer