- Korrekturfeil

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- En beklagelig korrekturfeil, er reklamebyråets forklaring. - «Moskva-Marit» skulle strykes bort. Derfor står det en strek over «Moskva-Marit», sier ansvarlig for kortproduksjonen i reklamebyrået BBDO Oslo A/S, Yngve Holtberget. - Noen må ha misforstått totalt. Jeg skjønner ikke hva de som har foreslått «Moskva-Marit», kan ha ment. Kanskje «Moskva-Marit» er et slenguttrykk for vodka i ungdomsmiljø? Ikke vet jeg, sier Holtberget. Han innrømmer at det kan høres som en syltynn unnskyldning, men hevder at det er faktum i denne saken. - Er deres komplette svikt i rutinene representative for reklamebransjen? - Nei, men det hender selvsagt at det kommer på trykk morsomme feil, sier Holtberget, som beklager at dette ikke ble oppdaget før kortene sto i hyllene. Nå er imidlertid kortene fjernet fra hyllene på utesteder i de største byene i Norge. - En sånn plump humor står ikke vi bak, sier Holtberget. Det hevder også daglig leder i Opplysningskontoret for kjøtt, John Spilling, overfor Dagbladet. - Jeg synes «Moskva-Marit» er flott og søt, og stor. Dette er uprofesjonelt. Dette var total svikt i kontrollrutinene, sier han, og beklager hvis Marit Christensen på noe vis føler seg uthengt.