- En beklagelig korrekturfeil, er reklamebyråets forklaring. - «Moskva-Marit» skulle strykes bort. Derfor står det en strek over «Moskva-Marit», sier ansvarlig for kortproduksjonen i reklamebyrået BBDO Oslo A/S, Yngve Holtberget. - Noen må ha misforstått totalt. Jeg skjønner ikke hva de som har foreslått «Moskva-Marit», kan ha ment. Kanskje «Moskva-Marit» er et slenguttrykk for vodka i ungdomsmiljø? Ikke vet jeg, sier Holtberget. Han innrømmer at det kan høres som en syltynn unnskyldning, men hevder at det er faktum i denne saken. - Er deres komplette svikt i rutinene representative for reklamebransjen? - Nei, men det hender selvsagt at det kommer på trykk morsomme feil, sier Holtberget, som beklager at dette ikke ble oppdaget før kortene sto i hyllene. Nå er imidlertid kortene fjernet fra hyllene på utesteder i de største byene i Norge. - En sånn plump humor står ikke vi bak, sier Holtberget. Det hevder også daglig leder i Opplysningskontoret for kjøtt, John Spilling, overfor Dagbladet. - Jeg synes «Moskva-Marit» er flott og søt, og stor. Dette er uprofesjonelt. Dette var total svikt i kontrollrutinene, sier han, og beklager hvis Marit Christensen på noe vis føler seg uthengt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger