Kreativ dotcom

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
  • Internettet opphever ikke økonomiske lover, viser det seg. Den tradisjonelle økonomiens anerkjente forretningsprinsipper for god drift og lønnsomhet gjelder nemlig også innenfor den såkalt nye økonomien. Dessverre har ikke mylderet av de unge gründerne av dotcomselskapene tatt seg bryet med å lære denne leksa, altså alminnelig forretningsdrift. Både her hjemme og ute i den større verden viser nye undersøkelser at de færreste av nykommerne tar en kritisk gjennomgang av sin egen forretningsidé.
  • Da børsbobla for ikke lenge siden sprakk for de nye nettbedriftene uten reell substansverdi, var dette på mange måter en riktig korrigering av markedet. Verre er det hvis dømmekraften fortsatt er fraværende innenfor denne delen av næringslivet der inkompetente styreledere lar seg blende av de kule og kreative, uten peiling på forretningsførsel.