- Krev gratis reparasjon

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Høyesterett dømte Leverandørforbundet Lyd & Bilde til å betale reparasjonen av en tre og et halvt år gammel videospiller.

Juridisk kontorsjef i Forbrukerrådet, Bjørn Erik Thon, er fornøyd med at kundene ikke lenger trenger å stå med lua i hånda om varene trenger reparasjon.

Dette gjelder utstyr som bransjen kaller «dyre kapitalvarer» - og det er snakk om gratis reparasjon i inntil fem år etter kjøpet.

Disse delene skal vare lenger enn fem år:

  • Deler som ikke skal vedlikeholdes.
  • Deler som ikke utsettes for slitasje.
  • Deler som har lang varighet.

- Forbruker må kreve gratis reparasjon. Så må selger gi en grunn for at han ikke vil reparere gratis, sier Thon.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer