Krever reisegaranti fra NSB

Forbrukerrådet vil at NSB skal betale når de ikke ivaretar forpliktelsene sine overfor de reisende.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Kundene har krav på bli transportert til det stedet billetten lyder på, men NSB har store problemer med å leve opp til forventningene, sier avdelingsdirektør Tom Bolstad i Forbrukerrådet til TV2-nyhetene.

Bolstad mener NSB bør gi kundene pengene tilbake dersom de ikke leverer den varen kunden har betalt for. Avdelingsdirektøren i Forbrukerrådet viser til Oslo Sporveiers reisegarantiordning, som garanterer de reisende dekning av transportutgifter når ikke Sporveiene kan få folk fram i tide.br>- Vi ønsker også en lov som ivaretar rettighetene til de reisende, sier Bolstad.

NSBs granskning av en avsporing med et Signatur-tog sporet av ved Nelaug stasjon i Aust-Agder forrige lørdag har ført til store forsinkelser og sinte passasjerer.

NSB skal nå gjøre testturer med Signatur-togene på flere baner, og ifølge TV2 er togene på ingen måte friskmeldte før alle testresultater er klare.