FIKK SVAR: Kunden valgte å stille sitt spørsmål til Lyse med humoristisk snert. Humoristisk var også svaret han fikk. Skjermdump: Facebook
FIKK SVAR: Kunden valgte å stille sitt spørsmål til Lyse med humoristisk snert. Humoristisk var også svaret han fikk. Skjermdump: FacebookVis mer

Kunden klaget over at han ikke fikk sendt nakenbilder. Sjekk Lyses elleville svar

Kundebehandleren svarte med samme mynt.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Strøm- og nettleverandøren Lyse hadde i går problemer med netthastigheten i deler av Rogaland.

Det fikk også leverandøren merke etter en rekke henvendelser fra kunder på sosiale medier, skriver Rogalands Avis.

Noen av disse henvendelsene var mer originale enn andre, og noen fortjente derfor også mer originale svar.

«Sko te å sende nudes» Det hele blir enda bedre med innslag av bred rogalandsdialekt. Bare les og nyt hva kunden sendte inn til Lyse halv ni tirsdag kveld:

«Yo guise, sko te å senda nudes men så funke jo nette så vidt??!?!?!? Ska jo ble famuosuse åg vettu!!»

Her forklarer altså kunden at han skulle til å sende nakenbilder, hvorpå kundebehandleren hos Lyse svarer:

«Yo man!

Ekje så smuud når internettleverandøren c**kblocke deg, ser den.

Sko te å sei send meg nudes så kan eg spre det videre men det enkleste e vel at du sende meg kundenummeret ditt eller mac-adressen som du finne på undersiden av dekoder eller hjemmesentral så ska eg se ka me kan gjør for å få snabelen din online.» skriver kundebehandler Michael Sivertsen.

Blant reaksjonene under kommentaren er:

«Absolutt det besta eg har lest på Facebook i nyere tid» skriver en bruker.

«Haha, konge Lyse!»

KORT UTFALL: Lyse hadde i går kveld et lite problem med utfall på netthastigheten. Kundene bet seg merke i det, og fikk svar. Skjermdump: Facebook
KORT UTFALL: Lyse hadde i går kveld et lite problem med utfall på netthastigheten. Kundene bet seg merke i det, og fikk svar. Skjermdump: Facebook Vis mer

«Eg pisse på meg»

Reaksjoner Resten av dem som har vært inne på Lyses Facebook-sider virker å ha ledd godt av begge kommentarene. Kundebehandleren Michaels kommentar har i skrivende stund fått nesten 500 likerklikk, og det stiger raskt.

- Såpass, ja! utbryter han når Dagbladet tar kontakt.

- Det eskalerte voldsomt, men det virker som om folk likte det. Det er innafor med litt humor, spesielt når det legges opp til det som i dette tilfellet. Vi må svare litt med samme sjargong, sier Sivertsen.

- Litt på kanten?

- Det er kanskje litt på kanten, men heldigvis slo det an. Vi har en god del frihet, og formatet sosiale medier tillater litt humor. Hadde jeg fått en skriftlig henvendelse på e-post ville jeg nok svart helt annerledes. Her la nok også kunden opp til å få oppmerksomhet, sier Sivertsen til Dagbladet.

Tilfredse kunder Ifølge Rogalands Avis har tilfredsundersøkelser vist at Lyses kunder er svært fornøyd med hjelpen de får, spesielt via sosiale medier.

Leder for Lysekonsernets kundeselskap Lyse dialog, Trine Stangeland, har også fått med seg svaret.

- Vi scorer høyt på kundetilfredshet på tvers av kanaler, og sosiale medier er en av dem. Den kommentaren som er lagt ut er ment humoristisk og med glimt i høyt. Når kunden spør i den sjangeren,  har kundebehandler her valgt å svare tilbake i samme tone, sier Stangeland til Dagbladet.

- Våre kundebehandlere på sosiale medier har relativt stor frihet, og de som er i dialog med kunden fra dag til dag har den beste kompetansen. Som leder tror jeg derfor det er klokt å la vær å gå inn å overstyre, sier hun.

SVARTE MED HUMOR: Kundebehandler hos Lyse, Michael Sivertsen. Foto: Privat
SVARTE MED HUMOR: Kundebehandler hos Lyse, Michael Sivertsen. Foto: Privat Vis mer