FUKTSKADET: I annonsen heter det blant annet: «Bilen lekker som en sil, og det har den gjort siden den opplevde sin første regnbyge våren 2006, på tross av gjentatte forsøk på å reparere lekkasjen». Foto: Leiv Ove Ekerhovd
FUKTSKADET: I annonsen heter det blant annet: «Bilen lekker som en sil, og det har den gjort siden den opplevde sin første regnbyge våren 2006, på tross av gjentatte forsøk på å reparere lekkasjen». Foto: Leiv Ove EkerhovdVis mer

«Kvalmefremkallende mugglukt i bilen gjør at kilometerstanden er gunstig lav»

Årets ærligste Finn-annonse?

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): - Jeg er den ulykkelige eier, sier Leiv Ove Ekerhovd til Dagbladet.

Han har i dag kommet med et bidrag som ville hevdet seg godt hvis det ble kårets årets ærligste Finn-annonser.

Ekerhovd selger en mosegrodd Hummer H3, som han kaller «det ypperste av amerikansk dritt».

«KJEMPEDYR OG KUL DRITTBIL SELGES HØYSTBYDENDE SNAREST!!» heter det i annonsen.

Lekkasjer Hovedproblemet er stadig tilbakevendende lekkasjer som har gjort sitt med interiøret i bilen:

«Bilen lekker som en sil, og det har den gjort siden den opplevde sin første regnbyge våren 2006, på tross av gjentatte forsøk på å reparere lekkasjen. (...) På grunn av høy luftfuktighet begynner det nå å vokse mose INNI bilen!!!», skriver Ekerhovd.

- Den ble bygd om før jeg kjøpte den for å tilpasse den til de norske avgiftsbestemmelsene. Da ble taket fjernet og erstattet med et glassfibertak. Det førte til at det lekker mellom pakningene, men det har vært umulig å finne ut nøyaktig hvor det lekker eller få stansa det, sier Ekerhovd.

- Jeg har opplevd at det har flommet ut vann da jeg har åpnet døra etter at det har regna, sier han.

Ifølge Ekerhovd er det muggskader og rust på innsiden av bilen.

- Jeg blir dårlig av å kjøre den. Den lukter som en gammel russebuss.

I annonsen skriver han følgende om fukten:

«Kvalmefremkallende mugglukt i bilen gjør at kilometerstanden er gunstig lav, da bilen er umulig å kjøre på lange turer. Den høye luftfuktigheten er derimot svært praktisk på en første date, da bilens vinduer er fulle av dugg uansett.»

Leasingbil Ekerhovd har leasa bilen siden 2006. Leasingperioden er nå over, og han må kjøpe ut bilen for å få solgt den videre.

- Forhandleren skulle ha 140 000 kroner pluss restverdien på 83 000 for å overføre den. Nå har jeg fått et tilbud om 183 000 til sammen, sier Ekerhovd, som har betalt omtrent 530 000 kroner i leasingavgift og andre utgifter.

- Hadde det ikke vært en leasingbil, ville jeg levert den tilbake for lenge siden. Folk må tenke seg nøye gjennom før de inngår slike avtaler, sier han.

- Hvem tror du kan tenkes å kjøpe bilen?

- Jeg tviler vel egentlig på om noen vil kjøpe den. Det må være noen som er flinke til å sku bil, det er en stor jobb som må gjøres.

Bidrag til oljefondet Den som eventuelt kjøper må også regne med noen dyre turer til bensinstasjonen.

«Med dagens bensinpriser har du her en unik mulighet til å bidra til en kraftig økning av oljefondet, da denne bilen SLUKER bensin!» heter det i annonsen.

Det heter også:

«OBS: IKKE kjør langt fra allfarvei, da bilen stadig må forventes å hentes av NAF eller Falken».

«Kvalmefremkallende mugglukt i bilen gjør at kilometerstanden er gunstig lav»