Larsens nye Ap

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
  • Oslo Apærsquoås selvutnevnte lederkandidat Svein Larsen vil snu Ap-leder Thorbjørn Jaglands famøse 36,9-strategi til en vinnerstrategi for seg selv og for Oslo Ap. Larsen vil garantere minst 33,3 prosents oppslutning for lokalpartiet ved neste stortingsvalg. Ved å bruke dette tabumerket på våpenskjoldet vekker Larsen naturligvis oppmerksomhet. Dessuten vil han ale opp kjendiser som kan selge Apærsquoås politikk i en krevende medievirkelighet. Det vil vekke strid i et parti som er tuftet på kollektivets evne til å løfte i flokk, snarere enn å stikke hodet fram.
  • P4-gründeren bruker av sine erfaringer om markedsføring fra sin gamle radiokanal. Det er en kompetanse man ikke skal kimse ad. Hittil har Larsen lyktes med å kaste lys over seg selv og over Oslo Apærsquoås utfordringer. Slik sett viser han lovende takter. Men både Larsen og partiet er avhengig av å ha en politikk å selge. På politikkens område holder det ikke med gamle svisker.