Late universitets-ansatte får refs

BERGEN (NTB): Ansatte på Universitetet i Bergen gidder ikke slå opp i telefonkatalogen, men ringer i stedet Telenors opplysningstjeneste 180 for 350.000 kroner i året. Nå har ledelsen stoppet den akademiske latskapen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Alle som slår 180 i arbeidstiden blir nå automatisk satt over til universitetets eget sentralbord, melder «På Høyden«, internavisen for Universitetet i Bergen. IT-avdelingen har i et halvt år jobbet med å få til et slikt opplegg.

Marit Knudsen, fungerende leder ved universitetets telefonsentral, sier at det er litt skremmende at folk ikke engang gidder å slå opp i den lokale telefonkatalogen. Hun er overrasket over at så mange av de spørsmålene som blir ringt inn på 180 dreier seg om nummer som er tilgjengelig både i universitetets egen internkatalog og i telefonkatalogen for Hordaland.

Systemet som nå er utviklet ved IT-avdelingen er et fleksibelt opplegg som sørger for at universitetsansatte som ringer 180 om kveldene og i helgene når sentralbordet er stengt kommer fram til Telenors opplysningstjeneste.