MOBILTRØBBEL: Telenorsjef Jon Fredrik Baksaas forklarer hva som gikk galt med mobilnettet forrige uke. Nå opplever Telenor problemer igjen til kundenes store fortvilelse og irritasjon. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADET
MOBILTRØBBEL: Telenorsjef Jon Fredrik Baksaas forklarer hva som gikk galt med mobilnettet forrige uke. Nå opplever Telenor problemer igjen til kundenes store fortvilelse og irritasjon. Foto: Øistein Norum Monsen / DAGBLADETVis mer

«Ledig stilling: Adm. dir. i Telenor»

Telenors kunder er ikke imponert over Jon Fredrik Baksaas, som tjente 18 millioner kroner i fjor.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Telenor opplever for andre gang på en uke store problemer med sitt mobilnett. Kunder over hele landet opplever problemer etter at alarmen gikk klokka 14.31 i dag.

- Vi har fått noen indikasjoner på at det kan være problemer med trafikkavviklingen, sier dekningsdirektør i Telenor, Bjørn Amundsen, til Dagbladet.

Klokka 15.24 har Telenor lagt ut følgende melding på Twitter:

«Telenor opplever problemer i mobilnettet, slik at ikke all trafikk går igjennom på vanlig måte. Mer info kommer. Beklager på det sterkeste.»

For en uke siden var Telenors mobilnett nede i 18 timer, forøvrig like mange millioner som Telenor-sjef Baksaas fikk i lønn i fjor.

Kundenes reaksjoner lar ikke vente på seg etter den andre bristen på en uke. På Dagbladet.nos Facebook-side (følg oss for siste nytt!) skriver Trine-Merethe følgende på spørsmål om mobilproblemene får konsekvenser for henne:

«Ja det kan eg love at det gjør! jobbe over telefon og nettet heime! først må eg si opp analoglinja, fordi dem ikkje klare å levere ei tydeli linje uten skrap. Så må eg kjøpe ICE, fordi dem har feil med nettet og ikkje e villig te å reparere feilen ette ca 20 feilmeld på et halv år. Å no ligg mobilen død her! hurra!»

Telenors Facebook-side er dette noen av meldingene som har kommet så langt:

«Nå IGJEN!, Fortsatt tar Telenor dyrest pris i Norge, Vd'n i telenor plocker ut 18mill, pga överpriser mot sine kunder. Er det sån det skal vare?»

«Er det mulig??????? har full dekning, men kan jo faen ikke ringe.... Skal iallefall ha rabatt på neste regning, hvis ikke bytter jeg!»

En annen kunde mener administrerende direktør i Telenor Jon Fredrik Baksaas bør gå fra stillingen sin. Baksaas har fått kritikk den siste uka for å ha vært på ferie under krisa forrige fredag.

«Ledig stilling: Adm dir i Telenor»

Også i Dagbladets kommentarfelt får telegiganten gjennomgå.  Itanimuli skriver følgende:

«Ingen dekning her i Trondheim i allefall. Fuck telenor, her blir det netcom i fra nå av.»