Lettkledd Paris sprer seg

Burgerreklamen trosser motstand.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): TV-reklamen, der en lettkledd Paris Hilton spiser burger og vasker bil, skal nå lanseres i USAs midtvest og sørøstlige stater.

Det er burgerkjeden CKE som bruker pappajenta og kjendisblondinens ytre til å promotere sine krydrete grillburgere. Og det vakte oppsikt, og ikke uventet en del protester, da kampanjen startet på vestkysten for noen måneder siden

- Dette er rett og slett mykpornografi, uttalte organisasjonen Parents Television Counsil i Los Angeles forrige måned. Men protestgruppen har ikke klart å få burgerkjeden til å slutte reklamekampanjen.

Snarere tvert om, nyter burgerkjeden godt av oppmerksomheten, og kjører i gang med Hiltons bilvask i midvesten og sørvøsten 27. juni.

- Vi mener det er en lekker reklamefilm. Den var designet til å bli en lekker reklamefilm, men vi anser den ikke å være pornografisk, sier markedssjef Brad Haley til nyhetsbyrået AP.

- Jeg tror vi visste at hvis vi brukte Paris, ville det tiltrekke seg oppmerksomhet. Det var apellen ved å bruke henne, og lanseringen vi nå gjør er en del av markedsplanleggingen vår, sier han.

Brent Bozell, som er president i vaktbikjeorganisasjonen Parents Television Counsil, sier de har fått tusenvis av klagebrev på burgerkampanjen.

- Markedsplan meg midt i øyet. Vårt standpunkt er at dette selskapet burde skamme seg, sier han til AP.

STORMFULL: Ikke alle nyter synet av en burgerspisende Paris Hilton. Nå spres reklamefilmen til nye deler av USA, til høylydte protester fra foreldreorganisasjoner og pornomotstandere.