Lite håp for de håpefulle

CANNES (Dagbladet): Mens Claudia Schiffer setter trutmunn mot hele verdenspressen på taket av festivalpalasset, er Jennifer Raciek fra Florida mer enn fornøyd med å gjøre det eksklusivt for Dagbladet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Jennifer er én av 20 misseshow-vinnere fra hele verden som har vunnet en tur til filmfestivalen - ikke en ferietur, men som reklameagenter for solkremen Hawaiian Tropic.

Kledd i hotpants og røde T-skjorter tripper Miss Florida, Miss Island, Miss Canada og Miss Tyskland langs Criosetten i håp om å møte noen som trenger beskyttelse mot sola.

Modell- plassering

Dette med solkremen er selvsagt bare innpakningen. For produsenten av Hawaiian Tropic selger både jenter og krem. «Model and Product Placement» heter denne businessen på filmspråket - på godt norsk går det ut på å få sine misser og solkremflaskene med på flest mulig TV-serier og filmer.

- Jeg var med i en serie som heter «DaytonaBeach», sier Jennifer.

- Og hvordan var det da?

- Helt ålreit, men den kom dessverre aldri på TV.

Baywatch

Noen av hennes missekolleger har vært så heldige å få stå i bakgrunnen under opptakene på «Baywatch» og «Dum & Dummere», men Jennifer tar farmasiutdanning på si, i fall hun ikke kommer så langt i filmbransjen.

Særlig langt kommer hun ikke i Cannes i all fall, for er det noe byen er full av, så er det ungjenter fulle av forhåpninger og silikon. Meget knapt påkledd, for å si det slik, tråler de Croisetten og strøka innafor på jakt etter noen som kan bringe dem et par meter nærmere Hollywood.

Send aldri din datter hit.

HÅPEFULL: