Mazda 626 er firmabilen som ikke mange ville velge om de selv kunne bestemme biltype. Men økonomisjefene har elsket denne sparebøssen av en bil med god kvalitet, mangel på status og prestisje og som er fullstendig fri for egenart. 626 har tradisjonelt vært dusinvare på fire hjul, middels på det aller meste.
Den nye modellen har utstyr og konstruksjonsløsninger som mange vil vite å verdsette.
626 er først i klassen med sidekollisjonsputer som standardutstyr.
Tractionkontroll gir bedre framkommelighet om vinteren.
Ryggstøtten på passasjersetet kan legges ned til et bord for føreren.
Støtfangeren foran er festet med bare fire skruer, og kan skiftes på ti minutter.
Farlig radio
Dagbladet har som den første norske dagsavisa prøvekjørt nye Mazda 626, som er klart bedre enn dagens modell.
Bilen er ikke elegant, men praktisk.
Den gir ikke status, men er fornuftig.
Den er ikke sær, men helt ordinær.
Bilen er utviklet for folk uten markeringsbehov. Forfra ser bilen mest ut som en Skoda Octavia, bakfra er det trekk fra Rover og BMW.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger