Lokalavis lager valgkamp-reality med politikerne

Se Knut Storberget (Ap) synge politimester Bastian her.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Lokalavisa Østlendingen starter fredag opp sin egen valgkampreality med flere kjente politikere fra området i nett-serien «Destinasjon Løvebakken».

Politimester Bastian I ett døgn samlet avisa Østlendingen toppkandidatene fra Hedmark. På Hoel gård på Nes i Ringsaker møtte Aps tidligere justisminister og nåværende stortingsrepresentant Knut Storberget, landbruksminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp), Høyres stortingsrepresentant Gunnar Gundersen, SVs stortingsrepresentant Karin Andersen og Frps 1. kandidat Tor André Johnsen.

I løpet av ett døgn må politikerne by på seg selv, testes i politikk, konkurrere og ikke minst framføre sanger med band.

Første mann ut på fredag er Knut Storberget, som i første episdoe må synge Kardemomme-slageren om politimester Bastian. En sang, som ifølge ham selv er «helt naturlig for meg å dra». Også landbruk - og matministeren må til pers i serien med Vazelina Bilopphøggers «Je åt opp rånan min (gris red.anm.)».

Ikke hel ved Politikerne må også stable ved, med forfatter av boka «Hel ved», Lars Mytting, som dommer. Allerede før seriestart kan meldes at Mytting er skeptisk til strukturen i politikernes byggverk. Du kan se flere klipp fra serien her.

Sjefredaktør i Østlendingen, Nils Kristian Myhre, er tydelig stolt over nettsatsingen inn i valgkampen.

- Vi jobber med å utvikle oss digitalt og på levende bilder. Vi er den femte største papiravisa i Innlandet, men størst på nett. Derfor ønsker vi å posisjonere oss digitalt, sier Myhre.

Digital valgkamp - Vi ønsket å presentere politikerne våre fra en annen side enn det mange av våre lesere er vant med. I tillegg kom vi tett på politikerne fra fylket i god tid før valgkampen. Det er fint for oss å tettere bygge bånd med dem før valgkampen, sier Østlendingen-redaktøren.

NETT-SERIE: Sjefredaktør Nils Kristian Myhre i Østlendingen har satset stort med egenprodusert valgkamp-reality. Foto: Østlendingen
NETT-SERIE: Sjefredaktør Nils Kristian Myhre i Østlendingen har satset stort med egenprodusert valgkamp-reality. Foto: Østlendingen Vis mer