Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Lokker til seg LO-medlemmer

LO satser alt på ett kort. En rekke rabatt-tilbud på varer, tjenester og opplevelser skal friste de 830000 medlemmene til å bli værende i Landsorganisasjonen - og nye skal lokkes til å melde seg inn.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Tilsynelatende gunstige rabatter på feriereiser, kjøleskap, PC, teaterstykker, konserter, strøm, forsikringer og lån: I tillegg til å jobbe for bedre lønns- og arbeidsvilkår sper Landsorganisasjonen på med slike forbrukertilbud organisert gjennom et eget fordelskort: LOfavør.

Ny strømleverandør

Harry Jakobsen er en av de første som har prøvd ut kortet. Han er hovedkasserer i Norsk fengsels- og friomsorgsforbund (NFF), et av forbundene som hittil har fått kortet.

- Jeg har allerede spart penger på LOfavør-ordningen, forteller Jakobsen, som har vært med på å jobbe fram det nye fordelskortet for LO-medlemmene.

Jakobsen har skiftet strømleverandør etter at han ble eier av det nye kortet. Oslo Energi er byttet ut med Østkraft på Lillestrøm, som skal være blant landets ti billigste.

- I dag sparer jeg sju øre for hver kilowatt-time. I tillegg har jeg spart rundt 2000 kroner på å bestille to ferieturer gjennom kortet, som garanterer fem prosent rabatt på alle ferieturer, påpeker Jakobsen.

- Meningen er at det nye LOfavør-kortet skal virke så attraktivt at LO både vil beholde gamle og trekke til seg nye medlemmer, sier prosjektleder Erik Bråthen til Dagbladet.

Kort i løpet av året

Bråthen jobber i Vår bank og forsikring, som både er en viktig samarbeidspartner i ordningen og administrerer den.

I løpet av året vil alle de 830000 medlemmene fordelt på 28 fagforeningsforbund ha fått tilsendt kortene.

Nye stillinger

Opprettelsen av ordningen er et så stort prosjekt at det krever en rekke nye stillinger - blant annet kundebehandlere som skal gi medlemmene informasjon og service knyttet til kortet.

- Vi kommer til å utvide med stadig nye medlemsfordeler, blant annet knyttet til sikkerhet i hjemmet, opplyser Erik Bråthen.