Luftas baroner

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
  • Mange har opplevd at fly ikke går, at flyruter blir slått sammen eller at reisemål blir overfløyet. Vi blir irriterte, men finner oss i det ganske enkelt fordi flyselskapene er autoriteten i en slik situasjon. Flyging er for alvorlig til å overlates til passasjerene.
  • På den annen side bør dette også pålegge flyselskapenes representanter en viss ydmykhet i omgangen med passasjerene. Altfor ofte gis det ufullstendig informasjon når det oppstår ruteendringer, og den informasjonen som gis er til dels like ubegripelig som legenes latin. Det var dette det ble gjort opprør mot på Værnes sist fredag. Vi ser at Braathens talsmenn er opprørte, og pilotorganisasjonens folk snakker om kapring. Men kanskje bør de gå i seg selv og spørre om de informerer godt og troverdig nok. Når voksne, edru og samfunnsbevisste personer nekter å godta flyselskapets forklaringer, er det ikke passasjerene, men flyselskapet som har et problem.