Luftkrigen

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Bjørn Kjos i Norwegian skremmer bort de passasjerene som er blitt vant til hans flyselskap når sjefen sier at selskapet kan styrte under vekten av priskrigen med SAS Braathens. Hvem tør ta sjansen på å kjøpe de billettene som nå er lagt ut for sommeren når du ikke kan være sikker på at selskapet flyr når familien skal av gårde til svigermors hytte med pikk og pakk?

Vi er for konkurranse også i lufttrafikken. Det var beklagelig at Braathens ble slukt av storebror SAS, men nå tjener Braathens penger. Det samme gjør Widerøe. Også SAS kan tjene penger i år, selv om vinterkvartalet gikk med forventet underskudd. Norwegian har bidratt til å skjerpe konkurransen, men Bjørn Kjos trodde vel ikke for alvor at konkurrentene ville la være å svare på hans aggressive prispolitikk? Det slår oss igjen at forretningsfolk hyller all konkurranse, bare ikke den som rammer dem selv.