Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Må betale millionbeløp for forsinkelser

I fjor måtte NSB betale drøyt 1,2 millioner kroner i refusjon til de reisende etter forsinkelser.

STORE FORSINKELSER: NBS hadde problemer med punktligheten i 2018. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix
STORE FORSINKELSER: NBS hadde problemer med punktligheten i 2018. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Beløpet er 22 prosent høyere enn året før, da summen endte så vidt under én million, skriver Dagsavisen.

– Punktligheten var ikke god i 2018. Det var også mye oppmerksomhet om refusjonsordningen, og vi ba våre kunder om å benytte seg av denne muligheten, sier kommunikasjonssjef Gina Scholz.

Dersom NSBs langdistansetog er mer enn én time forsinket, kan passasjerene kreve å få tilbake halvparten av det de har betalt for reisen. For andre tog slår refusjonsordningen inn dersom toget ved forsinkelser på over en halvtime.

– Det kan godt være at det er flere som kan ha hatt grunn til å sende inn krav til oss, svarer Scholz.

Lyst til å diskutere?

Besøk Dagbladet debatt!