Malaysia Airlines beklager etter reklametabbe

«Vil du reise et sted, men vet ikke hvor?»

TABBET SEG UT: Flyselskapet Malaysia Airlines måtte lørdag beklage en reklamemelding, som kritikere mente hentydet til det savnede flyet MH370. Foto: Reuters / NTB scanpix
TABBET SEG UT: Flyselskapet Malaysia Airlines måtte lørdag beklage en reklamemelding, som kritikere mente hentydet til det savnede flyet MH370. Foto: Reuters / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Flyselskapet Malaysia Airlines måtte lørdag beklage en reklamemelding, som kritikere mente hentydet til det savnede flyet MH370.

«Vil du reise et sted, men vet ikke hvor?», skrev Malaysia Airlines for å reklamere for vinterens flyturer. Brukere på sosiale medier påpekte at det ga assosiasjoner til avgang MH370, Boeing 777-flyet som forsvant i mars.

Selskapet sier de mente å inspirere reisende, men de har tatt bort meldingen etter at den vakte så stor oppmerksomhet.

Det er andre gangen flyselskapet opprører etterlatte etter passasjerer som er omkommet med valg av reklametekst.

I september endret de navnet på en salgskampanje etter å ha fått tilbakemelding om at det var en upassende referanse å spørre passasjerer om hvilke steder som er på deres «bucket list». En slik liste er en oversikt over hva folk vil gjøre før de dør.

239 mennesker var om bord MH370 da det forsvant på vei fra Kuala Lumpur til Beijing i mars. Hva som hendte og hvor flyet ble av, er fortsatt et mysterium.

Alle de 298 om bord mistet livet da Malaysia Airlines' rute MH17 på vei fra Amsterdam til Kuala Lumpur styrtet i nærheten av separatistkontrollerte Donetsk i Øst-Ukraina i juli.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer