Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Mange vil bli surpomp

Nærmere 1000 nordmenn mener de passer som proff grinebiter, kompetent surpomp, senior kranglefant, erfaren bråkebøtte, ukyndig paragrafrytter eller rettferdig kverulant.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

STAVANGER (Dagbladet): Alle ønsker de nå jobb hos forsikringsselskapet If. I helsides annonser har forsikringsgiganten søkt etter kranglefanter som skal sitte i deres kundepanel.

- Telefonen ble sprengt. De første dagene satt åtte-ti personer på heltid og tok imot forespørsler om jobbene, opplyser informasjonsdirektør Jack Frostad i If til Dagbladet.

Søknadsfristen går ut i dag, og fram til i går hadde selskapet mottatt over 700 skriftlige søknader.

- Noen har trodd at annonsekampanjen var en spøk, men de fleste har skjønt at vi mener alvor. Reaksjonen har vært formidabel, og vi har nådd de menneskene vi søkte etter, mener Frostad.

Avgjør klagesaker

Ifs nye bråkebøtter skal inn i selskapets kundepanel på sju personer, hvorav en er direktør i selskapet. De seks øvrige skal rekrutteres fra kranglefantsøknadene.

Kundepanelet behandler klagesaker og har fullmakt til å avgjøre saker. Panelet møtes en gang i måneden.

If har brukt millionbeløp på å finne de rette grinebiterne til det nye panelet.

Kvalifikasjonene som etterspørres i annonsene er «uredd for autoriteter, null kjennskap til forsikringsvilkår, totalt uinteressert i økonomisk overskudd, sterk rettferdighetssans, noe utdannelse samt livets harde skole».

- Gir kunden rett

- Men panelet er håndplukket og lønnes av selskapet, og kan neppe gi kundene objektiv behandling?

- Kundene har flertall i kundepanelet. Stadig vekk gir det kunden rett. Men panelet skal også oppdra selskapet og gi klare tilbakemeldinger. I det panelet som nå takker av sitter bl.a. en pensjonert flyger, en trikkefører, en hjelpepleier og en selvstendig næringsdrivende, sier informasjonsdirektør Jack Frostad.

Ei gruppe på 40 søkere skal nå testes grundigere. Frostad er storfornøyd med annonsekampanjen.

- Vi gikk utradisjonelt til verks, og det slo kraftig an, sier han.

ER DU SUR, ELLER? Forsikringsgiganten If søkte etter kranglefanter som skal sitte i deres kundepanel. Linjene glødet. Carl I Hagens uttrykk kan være noe å kopiere med tanke på jobbintervjuet.
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media