Mangel på bussjåfører

Fagforeningene er en gjeng med nikkedukker som tydeligvis bare godtar vilkårene uten å blunke.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Jeg ser at NSB har bladd opp i pengeboka for å få flere lokførere i arbeide igjen og det er jo flott. At de samtidig også har satt opp turnuser som folk kan leve med er glimrende.

De fleste som jobber her i Norge har 37.5 timers uke.( 8 timer man-fre) og en gjennomsnittslønn på rundt 290.000;-i året

Norske bussjåfører har ca 240.000 i lønn og arbeidsdager fra 05.30-17.30 + helgeskift på 11 timers utstrekk.

Det er laget en ny bussbransjeavtale som skal få opp lønna, men den er ikke gyldig ved anbud som er inngått før denne kom og vil ikke tre i kraft for alle før 2012. I mellomtiden vil alle som kjører buss oppleve at kollegaer i andre selskap vil tjene opp mot 40000,- mere i året.

Politikere prater og prater om satsing på kollektivtrafikk ...det er de samme mennesker som har innført ett anbudsystem som gir slike uholdbare lønnsutslag. De er også skyldig i at en bussjåfør kan ha opptil 12 timers arbeidsdag uten noen form for kompensasjon for den tida som går ut over 7,5 timer.Vi jobber oevrtid nesten hver dag men får ikke noe for det..

Når det gjelder våre fagforeninger så er de en gjeng med nikkedukker og slappfisker som tydeligvis bare godtar disse drittvilkårene uten å blunke. Det hadde vel blitt fart i sakene hvis det ikke gikk en jævla buss på ei uke...

MANGLER BUSSJÅFØRER:
- Politikere prater og prater om satsing på kollektivtrafikk ...det er de samme mennesker som har innført ett anbudsystem som gir uholdbare lønnsutslag, skriver Arne Bakkejord, som selv er bussjåfør. Her en buss i Londons gater.
MANGLER BUSSJÅFØRER: - Politikere prater og prater om satsing på kollektivtrafikk ...det er de samme mennesker som har innført ett anbudsystem som gir uholdbare lønnsutslag, skriver Arne Bakkejord, som selv er bussjåfør. Her en buss i Londons gater. Vis mer